دیابت می تواند کاهش وزن را سخت تر کند، پس چه باید کرد؟

 

 

کاهش وزن برای افراد مبتلا به دیابت به دلیل مصرف داروها دشوار است. بر طبق مقاله ی انجمن آمریکایی آموزگاران دیابت، داروهای دیابت، موانع اصلی در برابر کاهش وزن بیماران چاق مبتلا به دیابت می باشند.
دکترPatricia Davidson ، استادیار دانشگاه West Chester در پنسیلوانیا، در نشست خبری این انجمن گفت : داروهای دیابت برای کمک به کنترل قند خون افراد دیابتی، حیاتی هستند بنابراین نباید مصرف آنها را متوقف کنید، در عوض، با پزشک خود برای یافتن راه هایی که به کاهش وزن شما می توانند کمک نمایند، مشورت کنید.
چیزهای دیگری هم وجود دارد که می توانند از کاهش وزن شما جلوگیری کنند. Katherine O'Neal ، فارغ التحصیل از کالج داروسازی دانشگاه اوکلاهما و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: هر کس به یک استراتژی فردی برای مدیریت دیابت و کاهش وزن نیاز دارد، بنابراین یک آموزگاز دیابت می تواند در تدوین این استراتژی فردی به بیمار کمک کند.
در این مقاله روش های مختلفی برای مدیریت دیابت و کاهش وزن ارائه شده است. این
راهنمایی ها همچنین می تواند به سایر افراد، بویژه افراد مبتلا به پیش دیابت کمک کنند تا به دیابت نوع 2 مبتلا نشده یا ابتلا به این بیماری را به تاخیر اندازند.

 

 

تحرک بیشتر

 

 

حداقل 150 دقیقه در هفته (حدود 22 دقیقه در روز) فعالیت بدنی داشته باشید. هرچه فعالیت بیشتری داشته باشید، بهتر است، بنابراین پیشنهاد می شود که مدت زمان فعالیت بدنی خود را در هفته به 300 دقیقه افزایش دهید (حدود 43 دقیقه در روز).
از کارهایی که با لذت آنها را انجام می دهید برای افزایش فعالیت بدنی خود استفاده کنید، از جمله رقص، پیاده روی با دوستان، بیرون بردن سگ یا پیاده روی پس از شام.
فعالیت های روزانه ی خود را با پیاده روی و تلاش بیشتری همراه کنید برای مثال قبل از پر کردن چرخ دستی در فروشگاه، کمی در فروشگاه یا سوپر مارکت راه بروید، اتومبیل خود را در دورترین نقطه ی پارکینگ متوقف کنید، و یا چند ایستگاه دور تر از محل کار یا زندگی خود از اتوبوس پیاده شوید و از پله برای بالا رفتن و پایین آمدن استفاده نمایید.
مواظب آنچه شما می خورید، باشید
غذاهای با فیبر بالا می توانند قند خون شما را پایین بیاورند، و به کاهش وزن و کاهش میزان داروی مورد نیاز شما کمک کنند.
سعی کنید 25 تا 30 گرم فیبر در روز مصرف کنید.
حداقل 10 گرم از فیبر روزانه باید از میوه ها و سبزیجات دریافت شود.
هدف پنج وعده ی سروینگ میوه و سبزیجات در روز است: ایده آل، مصرف یک یا دو وعده ی سروینگ میوه و سه یا چهار وعده ی سروینگ سبزیجات است. غلات کامل یکی دیگر از منابع مهم فیبر هستند.
یک نرم افزار غذایی تلفن همراه و / یا یک نرم افزار نظارت بر فعالیت بدنی قابل نصب بر روی تلفن همراه می تواند به حفظ انگیزه ی شما کمک کند.
یک ایده خوب این است که به دنبال گروه های پشتیبانی آنلاین و یا شخصی از افراد این گروه ها که در شرایطی مشابه با وضعیت شما می باشد، بگردید.
جراحی کاهش وزن معمولا گزینه ای دیگر برای کاهش وزن است اما به افراد بسیار چاق توصیه می شود، زیرا با خطرهای قابل توجهی همراه است.

 

 

منبع:

 

 

https://www.health24.com/Medical/Diabetes/News/diabetes-can-make-weight-loss-harder-heres-what-you-can-do-20181114-2